Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, September 2, 2020

Buku: Tazkirah Makan Dalam Pengarang: Anwar Nursi Penerbit: Publishing House Tahun: 2019

 Buku: Tazkirah Makan Dalam Pengarang:  Anwar Nursi Penerbit: Publishing House Tahun:  2019

ISBN: 9789674813127  No. Pengelasan: 297.57 Kategori:  Agama

Ringkasan/ Ulasan

Kehidupan di dunia ini penuh dengan dugaan, kesabaran adalah penawar bagi segala kesulitan, buku Tazkirah Makan Dalam ini banyak menceritakan kisah kehidupan, kejadian dan peristiwa yang berlaku disekeliling kita. Setiap apa yang terjadi ada hikmahnya. Penulis menghimpunkan didalamnya kisah cinta,  kisah anak remaja, kisah rumah tangga, pasangan hidup serta segala realiti  kehidupan yang benar berlaku.


Penulis begitu bijak mengolah ayat-ayat serta nasihat berpandukan al-Quran dan hadis Nabi s.a.w, para ulama salafus-soleh serta tokoh-tokoh yang mulia. Setiap kisah yang ditulis dihuraikan dengan penuh bijaksana disertakan dengan nasihat yang berguna.


Saranan saya bacalah buku ini kerana buku ini sangat menarik serta dapat menambah ilmu pengetahuan untuk dijadikan pedoman hidup.


Judul: Tazkirah Makan Dalam

Pengarang:  Anwar Nursi

Penerbit: Publishing House Sendirian Berhad

Tahun Terbit:  2019

Harga: RM18.00

Muka surat: 249

Ulasan oleh:  Juwahi Binti Md Amin, Perpustakaan Desa Siber  Sanggang

Link [ smobookstores ]

No comments: