Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, September 17, 2020

Buku Up To You / Bonda Nor / Galeri Ilmu / 2018

ISBN: 978-983-097-724-9. No. Pengelasan: 808.882 BON. Kategori:  Motivasi

Ringkasan/ Ulasan

Buku Up To You ini merupakan kisah sebenar yang terjadi dalam kehidupan manusia dan telah diolah dalam bentuk cerpen. 

Buku ini sangat menarik disamping kita membaca kisah-kisah yang dipaparkan dalam setiap tajuk, pengarang juga menitipkan nasihat yang sangat berguna bagi mengatasi masalah tersebut. Kisar berdasarkan pengalaman anak-anak remaja dalam mengharungi kehidupan yang penuh dengan ranjau dan duri, hitam atau putih itu jalan yang dipilih. 

Bagi golongan remaja buku ini sangat sesuai untuk dibaca, nasihat yang penulis berikan amat bermanfaat dijadikan panduan hidup.

Bagi golongan dewasa. Membaca buku ini bagai mengembalikan nostalgia zaman kanak-kanak dan remaja kita, tidak berpuas hati, memberontak salah faham itulah sifat kita diusia itu. 

Maka gunakanlah pengalaman itu bagi membantu serta mengendalikan mereka supaya dapat menjalani kehidupan dengan lebih baik.

Judul: Up To You / Pengarang:  Bonda Nor / Penerbit: Galeri Ilmu Sendirian Berhad / Tahun Terbit:  2018 / Harga: RM20.00 / Muka surat: 193

Ulasan oleh:  Juwahi Binti Md Amin, Perpustakaan Desa Siber  Sanggang

No comments: