Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, September 11, 2020

MEMBONGKAR RAHSIA KIAMAT ANTARA PERSEPSI SAINS DAN REALITI FIMAN. / Syed Mahadzir Syed Ibrahim

Ulasan buku padj 3 / 2020. MEMBONGKAR RAHSIA  KIAMAT ANTARA PERSEPSI SAINS DAN  REALITI FIMAN. / Syed Mahadzir Syed Ibrahim

CALL.NO: 297.23

ISBN: 978-967-5391-91-0

BAHASA: MALAYSIA

KATEGORI: AGAMA

ULASAN: MEMBONGKAR RAHSIA KIAMAT ANTARA PERSEPSI SAINS DAN REALITI FIRMAN.

JUDUL: MEMBONGKAR RAHSIA  KIAMAT ANTARA PERSEPSI SAINS DAN  REALITI FIMAN.

PENERBIT: Syed Mahadzir Syed Ibrahim

HARGA: RM 39.90

MUKA SURAT 146

Banyak tanda-tanda kiamat sudah muncul.kalaulah esok kiamat,apa persedian kita? Banyakkah amalan kita?Sempatkah kita bertaubat?Yang pastinya,kiamat itu akan tiba.

Dua aspek berbeza tentang soal kiamat adalah dari aspek persepsi yang ditimbulkan oleh sains dan aspek reality yang ditimbulkan ,oleh firman dan sabda. 


Teori-teori sains fizik, pandangan sains tentang kiamat, teori evolusi bintang dan sebagainya juga turut diceritakan bagi memperlihatkan keluasan minda tentang kiamat yang wujud sekitar kita. 

Walaupun zaman ini dibayangkan sebagai zaman akhir dan telah hampir dengan kiamat, tetapi kita masih belum nampak tanda-tanda jelas akan bukti-bukti kebenaran pada peringkat zaman yang dijanjikan iaitu zaman kekhalifahan yang berjalan mengikut zaman Nubuwwah. 

Untuk mengetahui tentang peringkat zaman dengan lebih lanjut anda perlu memiliki dan membaca buku ini. Selain memaparkan peringkat-peringkat zaman, ia juga mengandungi panduan-panduan untuk menjadi insan yang selamat di dunia dan akhirat.

DI SEDIAKAN OLEH

MUHAMMAD KHAIREE BIN ABU KASIM

PEMBANTU OPERASI N11

PERPUSTAKAAN AWAM DAERAH JERANTUT.

Link [crescentbook]

No comments: