Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, September 2, 2020

Buku:Ensiklopedia Rawatan Penyakit Dengan Madu Lebah Oleh Abdullah Al-Qari 2018

ULASAN BUKU BULAN FEBRUARI 2020. Buku:Ensiklopedia Rawatan Penyakit Dengan Madu Lebah Oleh Abdullah Al-Qari 2018

ISBN: 978-967-368-269-0

Kategori : Teknologi

Ringkasan / Umum :

Buku Ensiklopedia Rawatan Penyakit Dengan Madu Lebah merumuskan secara umumnya ramai orang yang takut kepada lebah kerana sengat dan biasanya, tetapi tahukah kita binatang yang menghasilkan cecai bernama “madu” ini, banyak memberi manfaat berupa gizi untuk kesihatan dan kenikmatan kepada manusia.

Melaluibuku ini, madu mengandungi banyak khasiat yang dapat diambil sebagai penawar atau rawatan penyakit secara langsung atau diproses dalam bentuk yang lain. Wujudnya penawar dalam madu ini diakui sendiri oleh Allah SWT melalui firman-Nya yang bermaksud :“Di dalam madu terdapat penawar yang dapat menyembuh bagi manuasia.”(Surah An-Nahl : 69)

Lebih dari 68 negara termasuk Malaysia, mengiktirafkan dan mengakui keistimewaan dan keunikan lebah dan madu dalam memberi perawatan kesihatan kepada manusia.

Ensiklopedia ini memuatkan kepadaparapembacasecaraterperincitentangkeunikandankeistimewaan yang dihasilkan, bermuladarisituasihidupnyauntukdimanfaatkanolehmanusia.Makadarisituasiitumilikiensiklopediainiadalahsesuatu yang berharga.

Selamat Membaca!!!

Judul: EnsiklopediaRawatanPenyakit Dengan MaduLebah

Pengarang:Abdullah Al-Qari

Penerbit: Al-Hidayah Publication

TahunTerbit: 2018

Harga: RM50.00

Mukasurat: 652

Disediakan Oleh: DisemakOleh : 

Noraziah BintiAbd.Razak Norkamila Binti Mahmud

PembantuPustakawan KetuaPerpustakaan Daerah

PD PalohHinai PAD Pekan

Link [mphonline]

No comments: